Blijf inzetbaar in zorg & welzijn

Werkomstandigheden & cultuur

  • PreGo! Tip – Do the Huddle

    Zelf iets leren is één ding, maar het is natuurlijk beter als je als team met elkaar verder leert en het hele niveau van de zorg die je verleent omhoog tilt. Dat kan heel snel, met de zogenaamde huddle-methode.

    15 november 2018

    Lees verder >>
  • PreGo! Tip – Scholen van de mantelzorger

    Inderdaad; een goed geschoolde mantelzorger is van groot belang voor hem of haarzelf en voor de cliënt, maar dat heeft ook voordelen voor jou als zorgverlener. Soms kan een goed geschoolde en ervaren mantelzorger ook uitleg geven of op verbeterpunten wijzen. Voor mantelzorgers is het lastig om aan kennis te komen. Een paar tips.

    13 november 2018

    Lees verder >>
  • Doe de achterdeur dicht – over leidinggeven aan bevlogenheid

    Het grote tekort aan personeel in de zorg speelt niet alleen in de zomer. Voor veel organisaties duurt de zomer het hele jaar. Er wordt van alles bedacht om personeel te werven. Maar het blijkt dat de achterdeur van zorgorganisaties wagenwijd open staat.

    12 november 2018

    Lees verder >>
  • PreGo! Tip – Zelf glijden

    Je kent uiteraard het gebruik van een glijzeil voor je cliënt, maar je kunt een glijzeil ook prima voor jezelf gebruiken. In deze tip twee opties.

    9 november 2018

    Lees verder >>
  • PreGo! Tip – Big Data

    Vast al wel van gehoord: BIG DATA ? Op allerlei plaatsen en op allerlei manieren worden steeds meer gegevens over ons allemaal, onze cliënten en onze omgeving vastgelegd. Dat zijn er ongelofelijk veel en vandaar de naam BIG DATA.

    7 november 2018

    Lees verder >>
  • PreGo! Tip – Communicatie bij Tillen

    In training en instructie lijkt het vooral te gaan om te leren hoe je iets technisch en ergonomisch gezien optimaal uitvoert. Hoe je de tillift of dat glijzeil gebruikt, hoe recht je je rug houdt, hoe je iemand vasthoudt en in welke richting je kracht zet. En toch blijkt dat niet genoeg; ook de meer zachte aspecten moeten in elke scholing een plek krijgen. De communicatie met de client mèt en zonder woorden moet ook optimaal verlopen. Het is in feite onlosmakelijk met elke transfer verbonden. Maakt dat nou echt zoveel uit? JA!

    17 september 2018

    Lees verder >>

Laad meer resultaten