Blijf inzetbaar in zorg & welzijn

Ongewenst gedrag & veiligheid

Home » Werkomstandigheden & cultuur » Ongewenst gedrag & veiligheid
  • Gezond & Zeker Innovatiedag

    Op maandag 29 oktober 2018 vindt de Gezond & Zeker Innovatiedag plaats. Een leerzame dag vol kennis over duurzame Inzetbaarheid voor zowel  zorgverleners van de operationele werkvloer als  teamleiders, leidinggevenden, beleidsmedewerkers en HRM- en arboprofessionals.

    12 juni 2018

    Lees verder >>
  • ‘De juiste mensen op de juiste plek’

    Ook bij Pameijer werken zorgverleners met hart en ziel voor cliënten. Peter van der Heiden en Carla Bijl van de ondernemingsraad van Pameijer vertellen in een interview over het belang van het Waarschuwingsregister voor het bieden van veilige zorg.

    25 mei 2018

    Lees verder >>
  • PreGo! Tip – Voorkom agressie van cliënten

    Confrontaties met agressieve cliënten kunnen erg ingrijpend zijn, zowel geestelijk als lichamelijk. Ook hier geldt dat voorkomen beter is dan genezen.

    29 januari 2018

    Lees verder >>
  • PreGo! Tip: Hoe irritant ben jij? Doe de test!

    Ook al gebeurt het vaak onbewust, door verkeerd te reageren op bepaalde signalen, kunnen zorgprofessionals geconfronteerd worden met geïrriteerd of zelfs agressief gedrag van cliënten. Doe de test en word je bewust van de invloed die je hebt op je omgeving. “Als je geconfronteerd wordt met een agressieve patiënt, is het verleidelijk om de schuld integraal op zijn rekening te schuiven. Toch zijn het vaak de verpleegkundigen zelf die irritatie of agressie opwekken..” Dit is de intrigerende inleiding van het artikel ‘Hoe irritant zijn we zelf’ (Nursing, oktober 2008).

    25 januari 2018

    Lees verder >>
  • PreGo! Tip – Geef erkenning

    Mensen die ziedend zijn, staan als het ware op knappen. Er is weinig voor nodig om de bom te doen barsten. Dit betekent dat je sommige reacties beter kunt laten, zoals ter verantwoording roepen, opnieuw frustreren, niet serieus nemen.

    25 januari 2018

    Lees verder >>
  • PreGo! Tip – Geef er maar geen aandacht aan, dan gaat het sneller over

    Vroeger dacht men dat je een huilende baby niet teveel moest troosten, daar zou het zwak van worden en nog meer gaan huilen. We weten nu dat baby’s die niet getroost worden, juist vaker en langer huilen, en dat troost belangrijk is voor een gezonde psychische ontwikkeling. Een volwassene die als kind nooit werd getroost, krijgt eerder ontwikkelingsproblemen. Het kind loopt met ieder mee en vertrouwt Jan en alleman, of juist niemand en laat zich niet troosten.

    25 januari 2018

    Lees verder >>

Laad meer resultaten