Blijf inzetbaar in zorg & welzijn

Home » Werkomstandigheden & cultuur » Het Inzetbaarheidsgesprek

Het Inzetbaarheidsgesprek

Een inzetbaarheidsgesprek gaat over zowel kansen en uitdagingen als eisen in het werk. Daarnaast gaat het in op de behoeftes van medewerkers. Een gesprek over inzetbaarheid kan over van alles gaan en zou eigenlijk meer dan eens per jaar gevoerd moeten worden. Het gaat om uitwisselen van ideeën en mogelijkheden en de input van leidinggevende en werknemer is gelijkwaardig. Het gaat dus NIET om beoordelen.

Onderwerpen waar het in een inzetbaarheidsgesprek over kan gaan zijn grofweg te verdelen in de volgende 5 categorieën:

  • Werk je met plezier?
  • Zijn je kennis en vaardigheden up-to-date?
  • Voel je je gezond en energiek?
  • Hoe staat het met je werk-privé balans?
  • Hoe zie je jouw werk over 3-5 jaar?

Voor elk van de onderwerpen zijn subvragen te verzinnen. Bekijk enkele voorbeelden in dit document.

Bron: www.duurzameinzetbaarheid.nl