Blijf inzetbaar in zorg & welzijn

Blijf inzetbaar in zorg & welzijn

Home » Beleid » Tips

Tips

Risicofactoren bij medewerkers

Regelmatig doen zich tijdens het werk lastige situaties voor. Een slecht nieuws gesprek voeren, een cliënt tot de orde roepen, het kalmeren van een opgewonden cliënt, het voeren van een slecht nieuwsgesprek etc. Het zijn allemaal situaties die tot een confrontatie kunnen leiden.

19 januari 2018

Lees verder >>

Gastvrijheid: good practice en stappenplan

Met gastvrijheid in organisaties kan het aantal agressie- en geweldsincidenten in de sector zorg en welzijn worden teruggedrongen. De gastvrije, geweldloze basisberoepshouding versterkt communicatieve en sociale vaardigheden en voorkomt agressie op de werkvloer.

22 december 2017

Lees verder >>

Werkende mantelzorger

Steeds meer zorgtaken komen bij mantelzorgers en vrijwilligers te liggen. Hierdoor worden zij steeds zwaarder belast. Het is belangrijk om de mantelzorger ondersteuning te bieden.

19 december 2017

Lees verder >>