Blijf inzetbaar in zorg & welzijn

Blijf inzetbaar in zorg & welzijn

Tips

  • Risicofactoren bij medewerkers

    19 januari 2018

    Regelmatig doen zich tijdens het werk lastige situaties voor. Een slecht nieuws gesprek voeren, een cliënt tot de orde roepen, het kalmeren van een opgewonden cliënt, het voeren van een slecht nieuwsgesprek etc. Het zijn allemaal situaties die tot een confrontatie kunnen leiden.

    Lees verder »
  • Gastvrijheid: good practice en stappenplan

    22 december 2017

    Met gastvrijheid in organisaties kan het aantal agressie- en geweldsincidenten in de sector zorg en welzijn worden teruggedrongen. De gastvrije, geweldloze basisberoepshouding versterkt communicatieve en sociale vaardigheden en voorkomt agressie op de werkvloer.

    Lees verder »
  • Werkende mantelzorger

    19 december 2017

    Steeds meer zorgtaken komen bij mantelzorgers en vrijwilligers te liggen. Hierdoor worden zij steeds zwaarder belast. Het is belangrijk om de mantelzorger ondersteuning te bieden.

    Lees verder »
  • Sterk in je werk, zorg voor jezelf

    18 december 2017

    Lees verder »